A Walk in the Park – et sjovt event for hele familien!

A Walk in the Park er et supersjovt event for hele familien, der i år afholdes i Danmark. Vi har mødt arrangøren Katrine Elberling til et interview om aktiviteter, velgørende formål og hvordan man tilmelder sig – læs med her!

I weekenden går startskuddet til årets ”A Walk in the Park”. Søndag den 20/8 afholdes det i København og søndag den 27/8 i Århus. Her vil tusindvis af børnefamilier samles for at gå en tur, og undervejs vil de blive mødt af alverdens sjove aktiviteter for hele familien! Jollyroom deltager begge dage, hvor vi vil stå for sjove konkurrencer, lækre goodie bags og vise frem alle de skønne efterårsnyheder fra sortimentet!

JCP Nordic står for eventet sammen med en række samarbejdspartnere og Børneulykkesfonden, så hvem kan være bedre til at fortælle om arrangementet end ildsjæl og projektleder bag, Katrine Elberling?

 

Fortæl lidt om eventet ”A Walk in the Park” – Hvad går det ud på?

A Walk in the Park er en fantastisk familiebegivenhed. En aktiv og supersjov dag med udfordringer specielt for børn i alderen 0-8 år. Det er første år, vi laver eventen, men det bliver en tilbagevendende begivenhed og skal på sigt også afholdes i Norge og måske endda Sverige.

Hvordan opstod det?

Vi snakkede på kontoret om, at vi sidder med kontakten til en masse seje brands, men at der aldrig laves noget, hvor de er samlet, til glæde for familier. Vi syntes også, at der er vældigt mange løb (maraton, Ironman osv.), men der manglede noget for familier, hvor det ikke koster en bondegård, og hvor børnene ikke skal sidde med IPads, men være underholdt i 4 hele timer uden at forældrene bliver ruineret. Da vi foreslog det for vores partnere blev idéen modtaget meget positivt, og så vidste vi, at det nok skulle blive en succes! 

Overskuddet fra eventen går jo til Børneulykkesfonden – fortæl mere om det!
Vores mål på AWITP er ikke at blive rige – vi vil give til en rigtig god sag! Børneulykkesfonden var oplagt, da A Walk in the Park jo netop er en dag for børn. Derfor besluttede vi, at alt overskud fra salget skulle gå til Børneulykkesfonden.

Hvilke aktiviteter kommer der til at være undervejs på ruten?

Hvad kommer der ikke til at ske, er måske nemmere at sige. Der kommer til at være så mange fantastiske indslag og aktiviteter fra alle vores partnere, som alle er udvalgt, fordi de passer specielt godt til børnefamilier.
Noget af det vi kan mærke som specielt populært, er jo at PAW Patrol kommer og optræder og danser med børnene, men også nogle af de mere simple aktiviteter som gigantiske sæbebobler fra det populære familiebrand Derma og Play-Doh krea telt, som jeg tror, at børnene kommer til at elske. 

Hvis man vil deltage i et af arrangementerne –  hvordan kan man så tilmelde sig? 
Man kan købe billetter til eventen via Ticketmaster – de koster 125 kr. + gebyr (15 kr.) og som sagt, så går alt overskud til Børneulykkesfonden.
Man kan også købe billetter i dørene på selve dagen og eventen er fra kl. 10.00-14.00 i København (den 20. august), og samme tid i Århus (den 27. august).

 

Hvis man vil læse mere om alle de seje aktiviteter, kan man se meget mere på hjemmesiden.