Kundeservice

Fortrydelsesret, retur og garanti

Hvis du ikke er 100 % tilfreds med dit køb, kan du sende varen retur til os og få pengene tilbage. Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager din vare og 365 dages returret.

OBS! Hvis du modtager en beskadiget vare, skal du ikke sende den retur. Kontakt i stedet vores kundeservice og lav en reklamation. Læs mere om vores reklamationsvilkår herunder.

14 dages fortrydelsesret

Når du handler hos Jollyroom har du altid 14 dages fortrydelsesret i henhold til Forbrugeraftaleloven. Din fortrydelsesfrist starter først, når du, eller den person du har udset, har modtaget pakken, altså når pakken fx er lagt i din postkasse, efter aftale med dig er lagt i et skur eller lignende, eller er afleveret på din arbejdsplads. Er varen lagt i en pakkeboks eller pakkeshop, starter fortrydelsesfristen først, når du har afhentet den i pakkeboksen/pakkeshoppen.

Fortrydelsesretten gælder ikke varer, der er lavet særligt efter dine ønsker, som på anden måde er tilpasset/ændret efter dine ønsker, eller varer, der af hygiejneårsager ikke kan returneres, efter at emballagen er brudt. Hvis en vare er plomberet eller forseglet på anden måde, må du ikke bryde forseglingen, hvis du vil gøre brug af din fortrydelsesret.  

Hvis du vil udøve din fortrydelsesret, skal du følge instruktionerne, som du finder her

Hvis du gør brug af din fortrydelsesret, skal du betale returfragten. Varen skal sendes retur indenfor 14 dage, beregnet fra den dato Jollyroom modtog beskeden om, at du fortryder købet. Varen skal sendes omhyggeligt emballeret og i god stand. Hvis varen modtages i forringet stand, forbeholder vi os retten til at fratrække et beløb svarende til værditabet. Du kan læse mere om produkter i forringet stand her

Hygiejneprodukter
Fortrydelsesretten omfatter ikke produkter, der ikke kan sælges igen af sundheds- eller hygiejnemæssige hensyn. Dette gælder for eksempel brystpumper, maskiner til modermælkserstatning, kosmetiske produkter, undertøj, badetøj m.m., samt produkter med begrænset holdbarhed eller ferskvareklassificering. En amme-bh kan undtages fra reglen, hvis man har prøvet den med ammeindlæg.

Produkter i forringet stand
For fuld tilbagebetaling forventes det, at varen bliver returneret i samme stand, som den blev modtaget. Hvis varen returneres i forringet stand eller har været brugt, så den ikke kan sælges for originalbeløbet, forbeholder vi os retten til at fratrække et beløb svarende til værditabet. Dette værditab bliver vurderet fra sag til sag. Hvis varen ikke kan returneres i samme stand, skal du omgående kontakte vores kundeservice, som kan vurdere, om vi kan tage varen retur. Hvis den originale emballage mangler eller er beskadiget, formindskes varens værdi. Hvor meget værdien formindskes, bliver vurderet fra sag til sag.

365 dages returret

Når du handler hos Jollyroom, har du ret til at returnere uåbnede varer inden for 365 dage og få varernes pris tilbagebetalt.

Du har altså ret til at returnere varer frem til 365 dage efter dit køb, så længe varen ikke er beskadiget og ligger i en uåbnet originalemballage. Produkter uden emballage kan ligeledes returneres inden for 365 dage, hvis samtlige mærker, klistermærker, etikker m.m. er intakte og stadig sidder fast på produktet. Varen skal returneres i samme stand, som du modtog den, og må ikke være brugt.

Du er skyldig at betale returfragten, hvis du vil gøre brug af din returret.

Sådan returnerer du en vare

Herunder finder du instruktioner til, hvordan du returnerer en vare, hvis du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret.

Bemærk, at har du en eller flere varer fra forskellige ordrer, som du ønsker at returnere, skal du adskille disse fra hinanden, og ordrerne skal håndteres hver for sig.

Budbee

  1. Pak varen, som du ønsker at returnere, ned i sin originale emballage og sørg for, at den er grundigt forseglet.
  2. Kontakt vores kundeservice, som sender en returlabel til dig.
  3. Aflevér pakken til dit nærmeste PostNord-udleveringssted (OBS: Pakken returneres med PostNord også selvom du fik den leveret med Budbee) og husk at gemme kvitteringen, du modtager ved levering, indtil du kan se, at returen i sin helhed er færdigbehandlet.
  4. Tilbagebetalingen for din returforsendelse er færdigbehandlet senest 14 dage efter, vi har modtaget din pakke.

Postnord

  1. Pak varen, som du ønsker at returnere, ned i sin originale emballage og sørg for, at den er grundigt forseglet.
  2. Sæt den medfølgende returlabel ovenpå den gamle. Har du ikke modtaget en returlabel med pakken, bedes du kontakte vores kundeservice som så sender en til dig.
  3. Aflevér pakken til dit nærmeste PostNord-udleveringssted og husk at gemme kvitteringen, du modtager ved levering, indtil du kan se, at returen i sin helhed er færdigbehandlet. Ved større forsendelser, som ikke er afhentet på posthus/i pakkeshop, bedes du kontakte vores kundeservice, som hjælper til med at bestille afhentning.
  4. Tilbagebetalingen for din returforsendelse er færdigbehandlet senest 14 dage efter, vi har modtaget din pakke.

Returafgift

Herunder kan du se priserne på returforsendelse:

  • Tøj og sko – 49 kr.
  • Øvrige små og mellemstore pakker (med en vægt under 20 kg) – 99 kr.
  • Store pakker (med en vægt over 20 kg) – 249 kr.
  • Øvrigt gods eller pallelevering (varer, der håndteres som stort gods eller leveres på palle) – 399 kr.

Hvis du vil returnere flere slags produkter, fx tøj og en trampolin (stor pakke med vægt over 20 kg), så er det altid den dyreste returafgift, der bliver debiteret.

Ønsker du at fortryde dit køb, skal du kontakte kundeservice indenfor 14 dage, efter du har modtaget din forsendelse, og meddele os dette.

Returfragt tilbageholdes altid ved returforsendelser og fratrækkes automatisk beløbet, som du skal have tilbagebetalt, også selvom du fortryder din ordre.

Er det hele købet, som du fortryder, og har du ved ordreafgivelsen valgt den billigste leveringsmetode, skal du have tilbagebetalt denne omkostning. Vi beder dig da kontakte Kundeservice for at sikre, at du får den totale ordres værdi tilbagebetalt minus returfragten, som tilbageholdes i tilbagebetalingen, og sker dette ikke indenfor de 14 dage, vil fragtomkostningen, du har betalt ved ordreafgivelsen, ikke blive tilbagebetalt.

Som kunde, er det dig, der bærer ansvaret for, at dine returvarer afleveres til den valgte transportør på den korrekte måde.

Det er meget vigtigt, at du gemmer kvitteringen, som du skal bede om at få ved indlevering af din returforsendelse, samt at du noterer pakkens kollinummer, hvis denne kvittering skulle bortkomme.

Har du en ubetalt faktura via Klarna, er det vigtigt, at du sørger for at ændre forfaldsdato på denne. Dette kan ske ved, at du ringer til Klarna på 69 91 88 81, eller at du logger ind på deres side www.klarna.com/dk.

Ønsker du at afvise din forsendelse på posthuset, skal du altid kontakte Kundeservice først, da du ellers vil blive debiteret en afgift for uafhentet pakke.

Skulle en vare/forsendelse være skadet, skal denne ikke returneres uden, at du først har haft kontakt med kundeservice, og at du aktivt har modtaget instruktion om at netop gøre dette. Derfor bedes du kontakte kundeservice, hvis du beklageligvis har modtaget et skadet produkt/en skadet forsendelse.

Mangler du en returseddel, eller har du øvrige spørgsmål, kan du altid kontakte os via vores kundeserviceportal.

Levering direkte fra leverandør 

Nogle af vores produkter sendes direkte fra leverandørens lager i stedet for vores eget. Når du køber et produkt, der sendes fra leverandørens lager, får du en bestillingsbekræftelse fra Jollyroom og en leveringsbekræftelse med et sporingslink fra leverandøren. Hvis du vil returnere eller reklamere et produkt, der blev sendt fra leverandørens lager, skal du kontakte leverandøren for yderligere hjælp.

Varer, der sendes direkte fra vores leverandørers lagre, bliver fragtet af DPD. DPD fragter varerne til den danske grænse og overlader derefter ansvaret til PostNord, som sørger for den videre fragt hjem til dig. Vi stræber altid efter at sikre en problemfri og effektiv levering til dig.
 

Uafhentede pakker

Vi forbeholder os retten til at debitere vores kunder for de omkostninger (returfragt, ekspeditionsomkostninger m.m.) der opstår ved håndteringen af en uafhentet pakke. Gebyret for dette er 349 kr., og det vil blive debiteret, hvis pakken ikke afhentes indenfor 7 dage, eller hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, men ikke har kontaktet os angående dette.
Det er derfor vigtigt, at du altid henter din pakke, selv hvis du har fortrudt dit køb og ønsker at returnere den til Jollyroom. En bestilling, som ikke afhentes, omfattes ikke af den almindelige fortrydelsesret. Hvis du fortryder et køb og vil returnere pakken, skal du først kontakte kundeservice, som hjælper dig med returen.

Sådan bytter du en vare

Hvis du vil bytte et produkt til fx en anden størrelse, farve eller model, skal du sende det retur. Du får dine penge tilbage ekskl. returfragten. Se de gældende returpriser og returvilkår herover. Du skal selv lave en ny bestilling på det produkt, du ønsker at bytte til.

Hvis du ved købet brugte en rabatkode, mængderabat eller lignende, skal du kontakte kundeservice for at få erstatning.

Reklamation

Når du handler hos Jollyroom, får du 1 års garanti på alle produkter, og du har 2 års reklamationsret i henhold til Købeloven.

Produktgarantien dækker kun fabrikationsfejl, som eksisterede, da du modtog produktet. Fabrikationsfejl skal fremvises for og bekræftes af Jollyroom. Afhængigt af situationen kan du blive tilbudt en gratis reparation, et nyt produkt eller et nedslag i originalprisen. Produktgarantien gælder ikke, hvis vi ikke kan finde produktets fejl, eller hvis du selv har forårsaget fejlen/skaden.

Hvis du vil foretage en reklamation af din vare, skal du kontakte vores kundeservice via kundeserviceportalen. Vi vil bede dig om at sende os en beskrivelse af produktets fejl og tydeligt billedbevis, så kan vi hjælpe dig videre i processen. Eventuel tilbagebetaling vil ske hurtigst muligt efter, at vi har modtaget og registreret den fejlagtige vare på vores lager.

Jollyroom betaler returfragten, hvis du gør brug af produktgarantien eller reklamationsretten.

Prisgaranti

Vi har prisgaranti, så du kan få råd til mere sjov og ballade med familien. Vi arbejder aktivt for, at du altid kan handle til lave priser, når du handler hos os. Hvis du finder produktet til en billigere pris, matcher vi prisen – uanset om det er i en anden butik eller hos os selv! Læs mere, om hvordan du får prisgaranti nedenfor.

Prisgaranti mod konkurrenter

  • Prisgarantien gælder på produkter i alle fysiske og online butikker registreret i Danmark.
  • Du kan ansøge om prisgaranti inden, du bestiller produkterne eller inden for 7 dage, efter du lagde din bestilling.
  • Prisen på det produkt, du sammenligner med, skal være gyldig på den dag, du ansøger om prisgaranti, eller inden for 7 dage, efter du lagde din bestilling.
  • Nogle produkter og varemærker sælges eksklusivt hos os – se næste punkt for prisgaranti på vores egen hjemmeside.

Prisgaranti mod jollyroom.dk

  • Du får også glæde af prisgarantien på Jollyrooms egen hjemmeside, og vi betaler med glæde prisforskellen, hvis prisen har ændret sig efter dit køb.
  • Hvis du ser, at prisen har ændret sig, efter du har lagt din bestilling, kan du inden for 7 dage, efter du lagde din bestilling, gøre brug af prisgarantien. Du kan også gøre brug af prisgarantien, allerede inden du har lagt din bestilling, hvis du finder samme produkt til en lavere pris hos en konkurrent.
  • Prisgarantien mod os selv er gyldig, når prisen på dit produkt bliver lavere på vores hjemmeside inden for 7 dage efter, du lagde din bestilling.

Krav til prisgarantien

Inden du ansøger om prisgaranti, beder vi dig kontrollere, at produktet, prisen og virksomheden lever op til alle nedenstående krav.

  • Prisen, inklusive fragt, afgifter og lignende, skal totalt være lavere i butikken, du sammenligner Jollyroom med.
  • Produktet skal være præcis det samme (mærke, type, årsmodel, specifikationer osv.) som produktet, du sammenligner med.
  • Produktet skal være på lager i den butik, du sammenligner med, og butikken skal være i stand til at levere produktet omgående, når Jollyroom kontrollerer informationen.
  • Produktet skal være nyt og må ikke være brugt, såsom udstillingsmodel eller lignende.
  • Prisgarantien gælder ikke ved konkurssalg, lukning eller andre tilfælde, hvor du ikke tilbydes garanti eller reklamationsret efter dit køb.
  • Prisgarantien gælder ikke for personlige rabatter, som man for eksempel får ved at være medlem af en klub, gruppe eller agere på en særlig måde på Facebook eller andre medier.
  • Prisgarantien er kun gyldig ved køb af produkter til privat brug, altså ikke til videresalg. Jollyroom forbeholder sig retten til at begrænse prisgarantien til ét eksemplar af hvert produkt per kunde.

Sådan får du prisgaranti

Kontakt vores kundeservice via kundeserviceportalen, så vi kan behandle din forespørgsel om prisgaranti. Inden du sender beskeden, beder vi dig kontrollere en ekstra gang, at samtlige krav er opfyldt og vedhæfte nedenstående dokumentation.

Dokumentation fra online butik (gælder også jollyroom.dk)

  • Skærmprint, der viser dato, produkt og pris.
  • Direkte link til produktet fra butikken, hvor du har fundet varen til en billigere pris.
  • Udregning af den totale pris, der viser, at prisen inkl. fragt, afgifter m.m. totalt set er lavere.

Dokumentation fra fysisk butik

  • Kopi fra annonce, magasin eller lignende materiale, der viser produktet, prisen og tilbuddets gyldighed.
  • Butikkens kontaktinformation, så vi kan bekræfte dine oplysninger.

Vi tilbagebetaler prisforskellen til din konto inden for 14 dage efter, vi har modtaget og godkendt prisgarantisdokumentationen.

Garanti i forbindelse med fødsel og graviditet

Jollyroom tilbyder udvidet fortrydelsesret på alle produkter i forbindelse med fødsel og graviditet. Denne fortrydelsesret gælder op til 4 uger efter barnets fødselsdato og giver dig mulighed for at returnere produkterne, du har købt, hvis det ulykkelige skulle ske, at graviditeten eller fødslen ikke forløber som forventet. Ved brug af denne fortrydelsesret, skal produkterne være ubrugte. Du skal desuden kunne fremvise en lægeerklæring. Produkterne skal returneres i originalemballage. 

 

kontakt2.png