Kundeservice

Spørgsmål og svar

Bestilling

Jeg har problemer med at lægge en bestilling på Jollyroom.dk, hvad gør jeg?

Sørg for, at du har udfyldt alle obligatoriske felter med korrekt information, og at du har valgt en leverings- og betalingsmetode.

Det er kun nødvendigt at oplyse CPR-nummer, hvis du vælger at betale via faktura med Klarna. Disse oplysninger behandles kun af Klarna Bank AB. For at bekræfte og betale din ordre, er det nødvendigt at godkende Jollyrooms betingelser. Dette gør du ved at klikke i feltet med teksten: ”Jeg har læst og accepterer betingelserne.”

Betaler du med Visa eller Mastercard (via PayEx), vil du få en kode tilsendt til din mobil, der skal bruges til at verificere købet.

Alle følsomme oplysninger forbliver mellem dig og banken.

Kan jeg afbestille, ændre eller tilføje produkter i en eksisterende bestilling?

Desværre ikke. For at overholde vores hurtige leveringstider, håndterer vi din bestilling inden for kort tid efter, du har lagt ordren. Derfor kan vi desværre ikke afbryde eller ændre din bestilling   vi din bestilling på vores lager umiddelbart efter, at du har lagt din ordre. Derfor kan vi desværre ikke afbryde, ændre eller tilføje produkter til en eksisterende ordre.  

Hvordan ved jeg, at min ordre er gået igennem?

Når vi har modtaget din bestilling, sender vi dig en ordrebekræftelse via e-mail. Du vil derefter modtage yderligere en e-mail fra os, når din bestilling er pakket og sendt. Denne e-mail indeholder et forsendelsesnummer, som du kan bruge på Postnords hjemmeside for at undersøge hvor din pakke befinder sig. Modtager du ikke en ordrebekræftelse, skyldes det typisk en tastefejl i e-mailadressen. Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice - så hjælper vi dig derfra.

Kan jeg bestille et produkt, der i øjeblikket ikke er på lager?

Du kan ikke bestille en vare, som ikke er på lager. Du kan se, om varen er på lager ved hjælp af et grønt symbol med teksten "På lager".

Hvis du vil købe et produkt, som ikke er på lager og vil vide hvornår det kommer på lager igen, kan du vælge at overvåge produktet. Det gør du ved at trykke på knappen ”Overvåg produkt”. I sammenhæng med dette oplyser du din email-adresse, og når produktet igen er på lager, modtager du en email med information.

Hvad koster fragten?

Hvis du vælger leveringsmetoden Afhentning med Postnord koster fragten 49 kroner pr. bestilling. Hvis ordren er på over 1000 kroner, tilkommer der ingen fragtafgift.

Vi tilbyder også leveringsmetoden Levering til Døren med Postnord, som koster fra 69 kroner pr. bestilling, afhængigt af varens vægt. Med Levering til Døren leveres din ordre til hjemmeadressen, som du angav, da du foretog din bestilling. Bemærk venligst, at Levering til Døren altid koster en fast pris, som ikke påvirkes af vores regler om fri fragt; vi betaler kun fragten når en bestilling på over 1000 kroner aflægges med Afhentning-fragtmetoden.

Kan jeg bytte et produkt?

Hvis du vil bytte et produkt skal du sende det retur, du får dine penge tilbage ekskl. returforsendelsen. Se de gældende returpriser og returvilkår herover. Du skal selv lave en ny bestilling på det produkt, størrelse eller farve, som du vil bytte til. Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag du modtager din vare og 365 dages returret. Hvis du ved købet har brugt rabatkode, mængderabat eller lignende, skal du kontakte kundeservice for at få erstatning.

Hvor længe gælder jeres kampagnepriser?

Vores kampagnepriser varer som regel indtil, at vores lager er tømt for det pågældende produkt. Undtagelsen er, når vi angiver andre oplysninger på Jollyroom.dk, eller i en eventuel annonce.

Min rabatkode fungerer ikke, hvad skal jeg gøre?

Hvis koden ikke fungerer, så tjek om den er stavet korrekt, og om du har brugt store og små bogstaver de rigtige steder. Hvis det drejer sig om en kompensations- eller erstatningskode fra kundeservice, gælder den bare til et køb. Man kan kun bruge én kode per køb, da koderne ikke kan kombineres. Tjek også om koden stadig er gyldig.

Betaling

Hvilke betalingsmuligheder har jeg?

Kortbetaling
Du kan vælge at betale med kort (Visa, MasterCard). Ved betaling med kort reserveres beløbet på din bankkonto, når du afgiver en ordre. Beløbet debiteres først, når vi pakker og sender dine varer.

At betale med kort på Jollyroom.dk er en sikker løsning, da Jollyroom benytter sig af en tjeneste via PayEx, som er sikker og opfylder kravene for PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Når du betaler med kort sendes du videre til en sikker side, hvor du udfylder dine oplysninger og betalingen herefter gennemføres. Jollyroom håndterer aldrig dine kortoplysninger. De personlige oplysninger, som du opgiver i sammenhæng med en bestilling, håndteres krypteret via SSL. Adgangskoden du opgiver opbevares krypteret.

Faktura
Vi samarbejder med Klarna, hvilket gør det muligt at betale via faktura. Denne sendes til dig via e-mail, når vi sender din ordre. Denne fakturering indebærer en betalingstid på 14 dage. Der er ingen ekstra omkostninger ved at betale med faktura, så længe betalingen foretages inden for betalingstiden. 

Hvis du har spørgsmål vedrørende din faktura, er du velkommen til at kontakte Klarna på tlf. 69 91 88 81 eller via Klarna.com/dk/service.

Hvorfor kan jeg ikke betale med faktura?

Hvis dit køb ikke kan gennemføres, når du vælger at betale med faktura, kan det skyldes flere ting:

  • For at betale med faktura skal du være over 18 år.
  • Adressen du har angivet er forkert. Hvis du betaler med faktura, skal din folkeregisteradresse kunne godkendes.
  • Du har overskredet din maksimale kreditgrænse.
  • Du har oplyst forkert personnummer (vær opmærksom på, at personnummeret kontrolleres med folkeregisteradressen, som du er registreret på. Disse to skal altså passe sammen for at du kan betale med faktura. 

Hvis du ønsker mere information angående et eventuelt afslag, bør du kontakte Klarna på tlf. 69 91 88 81.

Får jeg en kvittering for mit køb?

Du modtager en faktura fra os via e-mail, som fungerer som både kvittering og garantibevis. Har du øvrige spørgsmål om dette, bedes du kontakte vores kundeservice på telefon 88 44 88 88 eller via e-mail. Klik her for at komme til vores kontaktformular.

Hvorfor går min betaling med kort ikke igennem?

Årsagen kan være, at dit kreditkort er spærret for e-handel; nogle banker har denne funktion og må i så fald kontaktes for at ophæve kortets sikkerhedsspæring. Husk også, at du bør have dit Bank-ID og/eller din personlige kode tilgængelige, når du betaler med kort i vores onlinebutik. Du kan kun handle med kort udstedt i Norden.

Levering

Leverer I også udenfor Danmark? 

Ved bestilling på Jollyroom.dk kan vi kun levere til adresser i Danmark. Jollyroom.dk leverer ikke til udlandet, Færøerne og Grønland. Er du bosat i Norge, Sverige eller Finland henviser vi til disse landes netbutikker.

Hvad er jeres leveringstid? 

Vores leveringstid er normalt 2-4 hverdage. For varer som vejer over 20 kg, er der op til 7 dages leveringstid. Leveringstiden regnes fra dagen efter, du har lagt din bestilling, forudsat at alle varer du har bestilt, er på lager. 

Hvad betyder de forskellige leveringsmetoder?

Afhentning
Afhentning betyder, at vi sender dine varer via det almene postvæsen, og at din pakke kan hentes på dit nærmeste posthus/afhentningssted. Når pakken er ankommet til bestemmelsesstedet, sendes en SMS til dig om, at din pakke er klar til afhentning. Hvis du ikke har opgivet et mobilnummer får du i stedet et brev, som indeholder referencenummer og anvisninger om hvor din pakke kan afhentes.

Levering til Døren
Levering til Døren betyder, at dine varer leveres direkte hjem til adressen, som du angav da du foretog din bestilling. Er du ikke hjemme når din ordre ankommer, vil postbuddet efterlade en besked om, hvor din pakke kan afhentes. Vær i disse tilfælde opmærksom på, at postvæsenet kan kræve, at du viser gyldig billedidentifikation ved afhentning.

Pallegods
Pallegods betyder, at vi sender dine varer via DPD, og at din pakke kan hentes på dit nærmeste posthus/postkontor eller til døren; dette afhænger af postvæsenet i dit lokalområde. Pallegods har altid en fragtomkostning på 79 kroner per leverance (undtagen ved bestilling for 1000 kr. eller mere som er gratis). Denne fragtmetode er den eneste mulighed ved bestilling af en vare, der vejer 20 kg eller mere.

Hvad sker der hvis jeg undlader at hente min pakke på afhentningsstedet?

I disse tilfælde bliver pakken sendt tilbage til Jollyroom, og vi må desværre debitere dig 349 kr. i administrationsgebyr. Hvis du fortryder dit køb, skal du afhente pakken og kontakte Jollyrooms kundeservice for at få forsendelsesinformation, hvorefter pakken kan sendes tilbage til os.

Garanti & fortrydelsesret

Hvordan returnerer jeg en vare?

Hvis du fortryder dit køb, kan du blot sende varen retur til os, så får du dine penge tilbage, minus returforsendelsen. Hos Jollyroom har du fortrydelsesret og kan sende åbnede varer retur inden for 14 dage efter modtagelse. Hvis emballagen ikke er brudt eller beskadiget har du ret til at returnere produktet inden for 365 dage.

Du returnerer ved at lægge varerne, som du ønsker at returnere, tilbage i pakken. Luk pakken grundigt og klistr den medfølgende returseddel oven på den gamle fragtseddel. Send pakken fra dit PostNord-udleveringssted og gem kvitteringen. Det er dit ansvar som kunde at have et kollinummer på pakken og at bede Postnord om en kvittering ved indlevering.

Du får pengene tilbage senest 14 dage efter, vi har modtaget pakken. Fragtomkostninger trækkes automatisk fra det returbeløb, du får udbetalt, når vi har modtaget pakken. Returforsendelse af tøj og sko koster 29 kr., øvrige små og mellemstore pakker (med en vægt på under 20 kg) koster 59 kr. og store pakker (med en vægt på over 20 kg) koster 139 kr. For øvrigt gods (varer der leveres på palle) koster retur 239 kr. Tag kontakt til vores kundeservice, hvis din vare var beskadiget fra start eller ikke du har en returseddel.

Hvordan reklamerer jeg en vare?

Kontakt vores kundeservice via vores kontaktformular for at reklamere din vare.

Jollyroom.dk sælger alle produkter med 1 års garanti, og 2 års reklamationsret. Vi står altid for returfragten ved en reklamation, hvis du anvender vores fragtdokumenter. Hvis du vælger at undlade brug af Jollyrooms fragtdokumenter, står du selv for omkostningerne i forbindelse med returfragten. 

Hvordan finder jeg batch/serienummer?

Batch/serienummeret kan du få brug for, når du skal reklamere et produkt. Nummeret kan findes på forskellige steder alt efter hvilket produkt, du har købt.

Batch/serienummeret på en barnevogn finder du som regel på et klistermærke på stellet.

Når det kommer til babyalarmer findes dette oftest i batterikassen under batteriet.

På møbler finder du det for det meste på et klistermærke på møblet, på kassen eller i manualen.

 

Passer det, at Jollyroom har prisgaranti?

Ja, det stemmer! Jollyroom.dk har prisgaranti på samtlige produkter, for at sikre, at du som kunde får markedets bedste pris. Prisgarantien gælder, når der er tale om akkurat samme tilbud og vare/varer hos en konkurrent. Butikken du sammenligner med skal være et danskregistreret firma, og varen skal være på lager. 

Prisgarantien gælder ikke ved lagerudsalg, ved konkurs eller nedlæggelse, da du i disse tilfælde står uden garanti og reklamationsret efter dit køb. Du kan påberåbe dig prisgaranti 7 dage efter dit køb. Du skal kunne fremvise Jollyroom et bevis på prisforskellen, f.eks. i form af et link eller en annonce, der scannes ind.

Tag venligst kontakt med vores kundeservice for at få hjælp med prisgarantien.

kontakt2.png