Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Jollyroom AB
Tagenevägen 58
425 37 Hisings Kärra, Sverige
 
E-mail adresse: kundeservice@jollyroom.dk
Telefonnummer: 88 44 88 88
Etableringsår: 2013
 
Handelsbetingelser
Følgende købsvilkår gælder for salg af børne- og babyprodukter, samt øvrig løs ejendom (herefter benævnt produkterne) af Jollyroom AB, (herefter benævnt Jollyroom). De gælder medmindre andet aftales specifikt og skriftligt mellem den respektive kunde (herefter benævnt kunden) og Jollyroom. Ved salg til forbrugere benytter Jollyroom ufravigelige regler i henhold til gyldig lovgivning. Jollyrooms netbutik (www.jollyroom.dk) kaldes herefter Jollyroom.dk.
 
Produkter
Jollyroom sælger produkter, der kan anvendes i Danmark. Til produkter hvor behovet eksisterer, medfølger altid en dansk vejledning i fysisk form. Visse produkter har en tilhørende film med instruktioner på Jollyroom.dk, f.eks. en video med monteringsvejledning.
 
Bestilling
Bestilling af produkterne sker via netbutikken Jollyroom.dk. Jollyroom indgår ikke aftale med mindreårige (under 18 år) uden forældrenes samtykke. Al billedinformation skal betragtes som illustrationer og kan ikke garanteres at være varens præcise udseende og karakter. Når kunden har afgivet en ordre kan Jollyroom ikke ændre den. Returvilkår gælder.
 
Leveringsbetingelser
På Jollyroom.dk er moms altid inkluderet i den angivne pris. Forsendelsesomkostninger tilkommer altid ved bestilling af produkter, med undtagelse af ordrer på 1000 DKK eller mere. Fragtomkostningerne afhænger af kundens valg af leveringsmetode. Jollyroom leverer produkterne i samarbejde med Posten og Post Danmark og leverer kun inden for Danmarks grænser. Jollyroom leverer på nuværende tidspunkt ikke til Færøerne og Grønland. Leveringstiden er normalt 2 - 4 arbejdsdage, afhængigt af produkternes status på Jollyrooms lager, eller hvorvidt de bestilles direkte på anmodning fra leverandørens lager. Produkternes aktuelle lagerstatus står angivet på Jollyroom.dk under hvert specifikke produkt.
 

Da vi har to varehuse kan din bestilling blive sendt i to forskellige forsendelser. Dette betyder at dele af din ordre sendes fra et lager, og resten sendes fra et andet lager. Vi forsøger altid at sende alle varer på samme tid. Ved to forskellige forsendelser, vil du også modtage to leveringsbekræftelser på mail. Her vil du modtage forsendelsesnumre som du kan anvende til at spore pakken via Post Danmark.

 
Ved bestilling af udsolgte produkter afventer Jollyroom produktets ankomst til Jollyrooms lager, inden kundens ordre sendes i én og samme forsendelse.
 
Danske kunder har på nuværende tidspunkt tre leveringsmetoder: Afhentning (PostDanmark), Levering til Døren (PostDanmark) & DPD Pakke - afhentning.
 
Afhentning (PostDanmark) har altid en fragtomkostning på 49 kr. pr. leverance (undtagen ved bestilling for 1000 kr eller mere; da er Afhentning gratis). Leveres til nærmeste posthus/postkontor via Post Danmark. Medbring identifikationsbevis.
 
Levering til Døren (PostDanmark) har altid en fragtomkostning på 69 kr. pr. leverance, uanset hvor stort et beløb kunden bestiller for.
Ved udlevering/afhentning af produkterne, skal kunden altid kunne vise gyldig legitimation. Kun personen hvis navn står på pakken kan afhente ordren.
 
DPD Pakke – Afhentning har altid en fragtomkostning på 79 kroner per leverance (undtagen ved bestilling for 1000 kr eller mere; da er Afhentning gratis). Denne fragtmetode er kundens eneste valg ved bestilling af en vare, der vejer 20 kg eller mere. Leveres til nærmeste posthus/postkontor eller til døren; dette afhænger af postvæsenet i dit lokalområde. Medbring identifikationsbevis.
 
Kunder som ikke henter deres produkt(er) debiteres med et administrationsgebyr svarende til det beløb Jollyroom opkræves for at få sendt pakken retur.
 
Er du ikke hjemme ved tidspunktet for levering med Levering til Døren (PostDanmark), vil postbuddet efterlade en besked om, hvor forsendelsen kan afhentes. Vær opmærksom på, at postvæsenet i visse tilfælde kræver, at du viser billedlegitimation.
 
Bliver leveringen forsinket informeres kunden via e-mail eller telefon af Jollyroom. Kunden har altid ret til at til at ophæve købet ved langvarige forsinkelser. Ophævelse af købet skal ske skriftligt via e-mail til Jollyrooms kundeservice. Jollyroom tilbagebetaler det samlede beløb umiddelbart efter, at den skriftlige meddelelse om ophævelse af købet modtages. Der kan opstå omstændigheder, som gør det umuligt at fuldføre en ordre, eksempelvis når et produkts leverandør ikke kan levere produktet. Jollyroom forbeholder sig retten til at fraskrive alle erstatningskrav til kunden gældende forsinket levering.
 
Jollyroom er ansvarlig for transportskader under ordrens transport til kunden, dvs. risikoen for at et produkt skades eller forsvinder på vej til kunden. Kunden ansvarer for transportskader i tilfælde af en eventuel retur til Jollyroom.
 
I tilfælde af en transportskade opfordres kunden til at kontakte kundeservice via e-mail: kundeservice@jollyroom.dk. Kunden anbefales ikke at benytte det beskadigede produkt og produktet skal forblive i sin emballage, således at hele emballagen og produktet kan kontrolleres ved behandling af den rapporterede skade.
 
Jollyroom har fri fragt, når kunden afgiver en ordre på 1000 DKK eller mere. Fri fragt gælder kun Afhentning (PostDanmark) og DPD Pakke - Afhentning ikke direkte levering med Levering til Døren (PostDanmark).
 
Force majeure
Er Jollyroom.dk forhindret i at levere eller foretage obligatorisk erstatning, eller bliver en levering urimeligt belastende, på grund af arbejdskonflikt eller enhver anden omstændighed, som parterne ikke har kontrol over, såsom brand, krig, mobilisering eller uforudsete militære indkaldelser af tilsvarende omfang, rekvisiton, beslaglæggelse, valutarestriktioner, oprør og uroligheder, mangel på transportmidler, almindelig vareknaphed, reduktion i udbuddet af el/strøm, samt mangler ved eller forsinkelser af leveringer fra leverandører eller producenter, som følge af sådanne omstændigheder, der er beskrevet i dette stykke - er Jollyroom.dk fritaget alt ansvar pånær i reklamationstilfælde og kreditering af den mangelfulde vares tilhørende købesum.
 
Priser og betaling
Priserne som angives på Jollyroom.dk er inklusiv moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Fragtomkostninger kommer i tillæg afhængigt af kundens valg af leveringsmetode. Fragtomkostningerne vil være i de samlede udgifter for produkterne.
 
Kampagnetilbud på produkter gælder så længe lager haves, med mindre andet er opgivet af Jollyroom.
 
Hvis du vælger at betale via Klarna bedes du klikke HER for at læse mere om Klarnas købsvilkår.
 
På Jollyroom.dk kan der betales med: VISA, MasterCard og Dankort.
 
Der tages ikke gebyr ved betaling på jollyroom.dk.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra jollyroom.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet
 
 
Betalingssikkerhed 
Jollyroom garanterer at betalingsmetoderne som tilbydes på Jollyroom.dk er sikre. Jollyroom.dk tilbyder sikker kortbetaling med Visa eller MasterCard i samarbejde med PayEx, Nordens førende ekspert på betalinger, med stor kompetence inden for betalingsløsninger på internettet. PayEx-tjenesten er sikker og opfylder kravene for PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Ved betaling med kort sendes kunden videre til en sikker side, hvor kunden trygt kan udfylde sine kortoplysninger og gennemføre betalingen. Jollyroom håndterer aldrig kundens kortoplysninger. Kunden kan kun handle med kort udstedt i Norden.
 
 
Sikkerhed og fortrolighed (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os på Jollyroom.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
 
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Personnummer (Hvis du vælger Klarna som betalningsmetode, denne information kræves ikke når du betaler med kort)

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Jollyroom AB og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes

Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Al håndtering af kundens information sker med kryptering på højeste sikkerhedsniveau. Når kunden registrerer sig og bestiller, godkender kunden at Jollyroom lagrer og bruger kundens oplysninger for at fuldføre sine opgaver for kunden. Overførslen af personlige oplysninger sker krypteret via SSL. Adgangskoden, som angives af kunden, lagres i krypteret format. Jollyroom lagrer kommunikation mellem Jollyroom og kunden, via telefon eller e-mail, for at kunne levere den service kunden forventer sig af Jollyroom.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer udelukkende ordreinformationen fra vores kunder. Denne information samles i vores CRM-system, Qlikview, uden kryptering. 

Direktøren og afdelingslederne for Jollyroom AB har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på Jollyroom.dk er Erik Börjesson, IT-ansvarlig. 

Jollyroom AB udleverer aldrig kundens personlige oplysninger til tredjepart, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

I henhold til persondataloven har kunden ret til at få oplyst hvilken information Jollyroom har registreret. Hvis den er fejlagtig, ufuldstændig eller irrelevant, kan kunden bede om at informationen rettes eller fjernes. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til Jollyroom AB via e-mail: kundeservice@jollyroom.dk.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Fortrydelsesret
 
Under julen har vi forlænget fortrydelsesret! Alle køb lavet fra d. 11-11-2016 og året ud har forlænget fortrydelsesret til og med d. 28. Februar 2017. Åbent køb på varen i uåbnet emballage er som sædvanligt 365 dage.
 
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Jollyroom.dk.
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.
 
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via kundeservice@jollyroom.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 
 
Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i dette afsnit om handelsbetingelser. Bemærk! Standardfortrydelsesformularen
er ikke gyldig, og kan ikke sendes retur, uden en returfragtseddel. Du modtager returfragtsedlen ved at kontakte vores kundeservice på: kundeservice@jollyroom.dk. 
 
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen hvis du fortryder dit køb. Du skal tage imod pakken, hvor du derefter kan du udnytte din fortrydelsesret.  
 
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering
 
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for varer over 20kg. Udgifterne for returnering af disse varer er forudbetalt fra Jollyroom.dk's side. 
 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
 
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
 
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
 
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik: Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde aftalen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
 
Hvis du fortryder købet, bedes varen sendes til:
Jollyroom AB
Tagenevägen 58
425 37 Hisings Kärra
Sverige
 
Kontakt vores kundeservice, for at modtage en returfragtseddel. 
 
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Når du sender varen tilbage til Jollyroom.dk, skal du vedlægge en korrekt udfyldt standardfortrydelsesformular. Den får du, ved at kontakte vores kundeservice: kundeservice@jollyroom.dk. 
 
Mulighed for ombytning
Hvis kunden ønsker at bytte et produkt, returneres produktet til Jollyroom, hvorefter Jollyroom tilbagebetaler købesummen og kunden laver en ny ordre. Vi har fri returfragt på tøj og sko. På øvrige produkter koster returfragten 79 kr.
 
Udvidet fortrydelsesret forbindelse med fødsel og graviditet
Jollyroom har en udvidet fortrydelsesret i forbindelse med fødsel og graviditet på alle produkter. Denne ret gælder op til 4 uger efter fødselsdatoen og indebærer, at kunden har ret til at returnere produkterne, hvis det ulykkelige skulle ske, at graviditeten eller fødslen ikke forløber som forventet. Ved brug af denne rettighed skal produkterne være ubrugte og kunden skal kunne vise en lægeerklæring. Produkterne skal returneres i originalforpakning.
 
365 dages åbent køb – i uåbnet tilstand
Jollyroom giver kunden 365 dages åbent køb på produkter i ubrudt forpakning. Pakken må ikke være beskadiget eller ødelagt på nogen måde. Hvis produktet ikke returneres i originalemballage, men leveres løst i en pakke, må kunden ikke have brugt produktet på nogen måde. Samtlige mærker, klistermærker, etiketter etc. skal stadig sidde på produktet. Produktet skal returneres i helt uforandret tilstand. 365 dages åbent køb gælder ikke, hvis der er klippet i metervarestof, eller på produkter, som har en begrænset holdbarhedsdato, eller kan klassificeres som ferskvare. Ved åbent køb skal Jollyrooms egne fragtdokumenter benyttes.
 
Reklamationsret
 
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
 
Når du handler på Jollyroom.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
 
Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Ved reklamation skal kunden altid kontakte Jollyrooms kundeservice via e-mail: kundeservice@jollyroom.dk, eller via telefon: 88 44 88 88.
 
Servicehenvendelser ved eventuelle fejl, skader og lignende, som ikke er reklamationer skal betales af kunden, iflg. Forbrugerstyrelsen og Købelovens regler.
 
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, betaler vi naturligvis dine fraktomkostninger. Bemærk at dette kun gælder, ved brug af Jollyrooms egne fragtdokumenter, og ikke hvis du selv betaler fragten. Kunden modtager en fragtdokumenterne ved at kontakte vores kundeservice. 
 
Varen sendes til:
Jollyroom AB
Tagenevägen 58
425 37 Hisings Kärra
Sverige
 
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Ved reklamation bedes Jollyrooms egne fragtdokumenter benyttet. Kunden modtager fragtdokumenterne ved at kontakte Jollyrooms kundeservice
 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
 
Husk at sende varen tilbage i forsvarlig emballage, og at få en kvittering for afsendelse.
 
Prisgaranti
Jollyroom har prisgaranti på samtlige produkter. Prisgarantien gælder i 7 dage efter at kunden har gennemført sit køb på Jollyroom.dk. Kunden kan også påråbe sig prisgaranti før købet bliver gennemført. Aktuelle kontroller og regler som gælder ved prisgaranti findes beskrevet under “Fortrydelsesret og garanti” (Kundeservice) på Jollyroom.dk. Jollyroom tilbagebetaler hele forskellen forudsat at samtlige bestemte regler er opfyldte, samt at produktet findes på lager i Danmark hos Jollyrooms konkurrent. Jollyroom tilbagebetaler forskellen til kundens bankkonto inden 14 dage efter at Jollyroom har modtaget og godkendt informationen. Hvis kunden påråber sig prisgaranti før købet, udleveres en rabatkode efter godkendt prisgaranti, som kunden kan bruge på Jollyroom.dk ved bestilling af det aktuelle produkt. Prisgarantien gælder kun ved køb af produkter til privat brug, ikke til videresalg.
 
Jollyroom forbeholder sig retten til at begrænse prisgarantien til ét eksemplar af hvert produkt pr. kunde. Prisgarantien gælder ikke ved prisændringer på Jollyrooms egne produkter. Prisgarantien gælder kun i sammenligning med priser hos en konkurrent. Konkurrenten som kunden sammenligner med, skal være et dansk registreret selskab; det må ikke være en privatperson. Konkurrenten skal være registreret som forhandler hos den danske importør af det aktuelle produkt. Butikken skal have et dansk telefonnummer, og normale åbningstider. Prisgarantien gælder ikke ved konkurssalg, eller lukning, da du der står uden garanti og reklamationsret efter dit køb. Butikken skal være i stand til at levere produktet omgående, når Jollyroom kontrollerer kundens information. For at kunne købe produktet, skal man ikke behøve at agere på Facebook, eller i lignende fora, eller at blive medlem i en klub/gruppe.
 
Jollyroom henviser kunden til Jollyrooms kundeservice ved eventuelle spørgsmål omkring prisgarantien via: kundeservice@jollyroom.dk, eller på telefon via: 88 44 88 88.
 
Lovvalg og klageadgang
 
Dansk lov gælder for disse betingelser. Ved en eventuel tvist følger Jollyroom Forbrugerklagenævnets afgørelser.
 
Hvis kunden har spørgsmål vedr. Jollyrooms almindelige betingelser, kan kunden kontakte Jollyrooms kundeservice via e-mail: kundeservice@jollyroom.dk, eller via telefon: 88 44 88 88.
 
 
Hvis du vil klage over dit køb, kan du rette henvendelse til kundeservice@jollyroom.dk. Skulle vi mod forventning ikke kunne blive enige om en løsning sammen, har du mulighed for at klage til Forbrugerklagenævnet ved køb på over 800 kr. Du kan se mere på www.forbrug.dk.
 
Standardfortrydelsesformular
 
 
Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.
 
Bemærk! Hvis en pakke sendes retur uden Jollyrooms egen returfragtseddel, er returneringen ej gyldig. Kontakt Jollyrooms kundeservice, for at modtage en returfragtseddel via e-mail, kundeservice@jollyroom.dk.

Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores købsaftale om følgende varer/levering af følgende tjenesteydelser.

  1. Navn og efternavn
  2. Adresse
  3. Telefonnummer
  4. E-mailadresse
  5. Kundenummer + ordrenummer
  6. Dato for returnering
  7. Dato for bestilling + modtagelse: 

         

Returkode

Antal

Artikelnr.

Produktnavn

 

Bestilt vare

(ved fejlleverance)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Returårsag (angiv nummeret der stemmer overens med din returårsag foroven)

Returkoder: 1. Fortrudt køb           2. Reklamation             3. Forkert vare leveret

 

Årsag til returnering:

Ved reklamation, beskriv problemet:

Har du valgt at betale via Klarna som betalingsmetode?     JA___             NEJ___

Bankoplysninger (ikke nødvendigt, hvis du har valg Klarna)

Clearing & Bankkonto:                                Bankens navn:                                                                                                             

Tiltag (udfyldes af Jollyroom):

Vi behandler dit ærinde inden for 14 dage, når vi har modtaget de returnerede produkter. Se venligst vores Købsvilkår på Jollyroom.dk for mere information.

 

Bemærk! Standardfortrydelsesformular. 

 

Kontakt os

Man – fre kl. 10:00 – 17:00
Tlf: 88 44 88 88
Mail: kundeservice@jollyroom.dk


 

 

 

Produktet er lagt i indkøbskurven
Produkterne befinder sig nu i indkøbskurven